Subject: Ed: Peterburi tee 15 // 17 // 19 // 21 // 21a kinnistu ja lähiala detailplaneering
From: Kristina Jaroševitš <[email-masked]>
To: "Liivi Zovo" <[email-masked]>
Date: Mon, 16 Dec 2024 09:17:25 +0200

Palun registreerida

Saatja: Merli Mäesalu | TGS Baltic <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 13. detsember 2024 13:13
Adressaat: Kristina Jaroševitš <[email-masked]>
Teema: Vs: Peterburi tee 15 // 17 // 19 // 21 // 21a kinnistu ja lähiala 
detailplaneering

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Täpsustan küsimust.

Terviseamet leidis oma arvamuses:

„Mürauuringust lähtuvalt ning arvestades, et detailplaneeringu ala on 
liigitatud kui III müra kategooria ala, ületavad nii olemasolevas kui ka 
perspektiivses olukorras liiklusmüratasemed detailplaneeringu maa-alal III 
müra kategooria liiklusmüra piir- ja sihtväärtusi. Müratasemete ületused 
jäävad Peterburi tee poolsele kinnistu alale. Amet juhib tähelepanu, et müra 
normtasemed on kehtestatud kategooriate maa-aladele ning erandid on toodud 
müratundlike hoonete teepoolsele küljele.“

Minu küsimus on: Kas Terviseamet on seisukohal, et piirväärtused on ületatud 
ka fassaadipindadel, kuhu on DP järgi võimalik ehitada kortereid? Või on 
Terviseamet hinnanud maja üldiselt, eristamata DP-s ette nähtud piiranguid 
(eluruumide ehitamine on Peterburi tee pool keelatud).

Ette tänades

Merli Mäesalu

Saatja: Kristina Jaroševitš <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 10. detsember 2024 16:11
Adressaat: Merli Mäesalu | TGS Baltic <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Peterburi tee 15 // 17 // 19 // 21 // 21a kinnistu ja lähiala 
detailplaneering

Tere

Oleme tutvunud Teie kirjaga, kuid jäi ebaselgeks, milline küsimus on 
Terviseametile. Palume täpsustada, milles Teie küsimus seisneb. Oleme oma 
arvamuse planeeringu kohta esitanud.

Lugupidamisega

Kristina Jaroševitš

vaneminspektor (keskkonnatervis)

põhja regionaalosakond

+37255674859

 <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises 
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine või 
kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on 
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest 
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide 
lisadega.

Saatja: Merli Mäesalu | TGS Baltic < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 10. detsember 2024 14:42
Adressaat: Kristina Jaroševitš < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Teema: Vs: Peterburi tee 15 // 17 // 19 // 21 // 21a kinnistu ja lähiala 
detailplaneering

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Uurin, kas te jõudsite selle teema üle vaadata.

Lugupidamisega

Merli Mäesalu

Saatja: Merli Mäesalu | TGS Baltic
Saatmisaeg: esmaspäev, 2. detsember 2024 11:32
Adressaat: 'Kristina Jaroševitš' < 
<mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Teema: Vs: Peterburi tee 15 // 17 // 19 // 21 // 21a kinnistu ja lähiala 
detailplaneering

Tere

Vastavalttelefonis räägitule saadan info ka kirjalikult.

Nagu selgitatud jääb Terviseameti arvamusest (ekslik) mulje nagu 
piirväärtused oleksid fassaadipindadel, kus on võimalik ehitada kortereid, 
ületatud.

Pos 1 Peterburi tee poolsel osal ei ole eluruume võimalik rajada, külgedel 
on eluruumide rajamine keelatud või lubatud vaid tinglikult. Nägime ette 
sellise lahenduse, kuna korruste lõikes olid müratasemed erinevad  (ühe 
korrusel madalam, paar korrust kõrgemal aga kõrgem tase jne) ja selline 
lahendu annaks arhitektile paremaid võimalusi lahenduste projekteerimiseks 
(korrus allpool väiksema müratasemega alal on eluruum, kõrgema müratasemega 
alal paar korrust ülevalpool on nt äriruum või hoopis suurema korteri 
vannituba vms).

Detailplaneeringu seletuskirja p 3.8 kohaselt tuleb ehitusprojekti 
koostamisel lähtuda mitmetest lisanõuetest, välisõhu müra puudutavad 
eelkõige järgmised nõuded:

*	Kõrgendatud müratasemega fassaadid on tähistatud põhijoonisel. Vastavalt 
detailplaneeringu algatuskorralduse tingimustele tuleb kõrgendatud 
müratasemega Peterburi tee poolsetele fassaadidele kavandada äriruumid täies 
ulatuses.
*	Kavandatava pos 1 hoone külgfassaadidel (nii välisküljed kui siseküljed), 
kus on piirväärtust ületavad müratasemed, näha ette äriruumid, 
üldkasutatavad ruumid või müra suhtes vähem tundlikud eluruumi ruumid (esik, 
koridorid, köök-elutuba, wc, pesuruumid, abiruumid).
*	Pos 1 hoone külgede kõrge mürafooniga aladele on müratundliku ruumi 
paigutamine lubatud vaid juhul, kui kõrge mürafooniga hooneossa ei kavandata 
akent või see ei ole avatav. Magamistoad, lastetoad ja muud vaikust vajavad 
ruumid on soovitav projekteerida hoone sisekvartali poolsetele külgedele.

Küsimuste korral vastan meeleldi!

MerliMäesalu

Vandeadvokaat

  <http://tgsbaltic.com/assets/Uploads/TGS_logo_30-signatuur.png>

Ahtri 6a

,

10151

Tallinn

,

Eesti

Mobiil: +372 5564 0473

,

telefon: +372 626 4300

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.tgsbaltic.com/> www.tgsbaltic.com

Advokaadibüroo TGS Baltic AS on äritegevuse nõustamisele spetsialiseerunud 
advokaadibüroo Baltikumis. Meie Eesti, Läti ja Leedu kontoris töötab üle 200 
advokaadi.

Konfidentsiaalsusteade. Käesolev e-kiri ja selle manus(ed) on mõeldud üksnes 
e-kirja adressaadile. E-kiri võib sisaldada teavet, mis on privilegeeritud, 
konfidentsiaalne ja/või ei kuulu vastavalt kehtivale seadusele 
avalikustamisele. Kui Te ei ole käesoleva e-kirja adressaadiks või olete 
saanud e-kirja ekslikult, teavitame Teid, et igasugune e-kirjas oleva 
informatsiooni avaldamine, kopeerimine, levitamine on rangelt keelatud ning 
võib olla ebaseaduslik. Sellisel juhul palume Teil viivitamatult teavitada 
saatjat ja kustutada see e-kiri ning manused oma süsteemist. Täname.

​Palun tutvuge meie üldtingimustega veebis 
<http://www.tgsbaltic.com/ee/uldtingimused> 
www.tgsbaltic.com/ee/uldtingimused

Saatja: Merli Mäesalu | TGS Baltic
Saatmisaeg: esmaspäev, 25. november 2024 22:12
Adressaat: Kristina Jaroševitš < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Teema: Peterburi tee 15 // 17 // 19 // 21 // 21a kinnistu ja lähiala 
detailplaneering

Tere!

Olen teiega varasemalt suhelnud Peterburi tee 15 jj detailplaneeringu 
teemal.

Meile teadolevalt on TLPA Terviseametile edastanud detailplaneeringu 
materjalid 28.10, kuid märkasin nüüd, et dokumentide edastamisel ei olnud 
ilmselt lisatud meie kaaskirja. Edastan käesolevaga arendaja kaaskirja, 
milles oleme täpsemalt välja toonud planeeringu müranõuded  ja ka 
üldplaneeringu muutmise ulatuse – nimelt on juhtotstarbe muutmine käesoleval 
juhul väikesemahuline, so juhtotstarvet muudetakse vaid kuni 27% ulatuses, 
kus vähemalt 73% hoonestusest on jätkuvalt kavandatud ettevõtlusalana ja 
ärimaa sihtotstarbega.

Oleksin väga tänulik, kui saaksite kaaskirjaga tutvuda ja esitatuga 
arvestada.

Küsimuste korral vastan meeleldi!

MerliMäesalu

Vandeadvokaat

  <http://tgsbaltic.com/assets/Uploads/TGS_logo_30-signatuur.png>

Ahtri 6a

,

10151

Tallinn

,

Eesti

Mobiil: +372 5564 0473

,

telefon: +372 626 4300

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.tgsbaltic.com/> www.tgsbaltic.com

Advokaadibüroo TGS Baltic AS on äritegevuse nõustamisele spetsialiseerunud 
advokaadibüroo Baltikumis. Meie Eesti, Läti ja Leedu kontoris töötab üle 200 
advokaadi.

Konfidentsiaalsusteade. Käesolev e-kiri ja selle manus(ed) on mõeldud üksnes 
e-kirja adressaadile. E-kiri võib sisaldada teavet, mis on privilegeeritud, 
konfidentsiaalne ja/või ei kuulu vastavalt kehtivale seadusele 
avalikustamisele. Kui Te ei ole käesoleva e-kirja adressaadiks või olete 
saanud e-kirja ekslikult, teavitame Teid, et igasugune e-kirjas oleva 
informatsiooni avaldamine, kopeerimine, levitamine on rangelt keelatud ning 
võib olla ebaseaduslik. Sellisel juhul palume Teil viivitamatult teavitada 
saatjat ja kustutada see e-kiri ning manused oma süsteemist. Täname.

​Palun tutvuge meie üldtingimustega veebis 
<http://www.tgsbaltic.com/ee/uldtingimused> 
www.tgsbaltic.com/ee/uldtingimused